fbpx
personalizovane knjige nasa prica

Mišljenje stručnjaka

Radoznali vrabac je pitao psihoterapeuta dr Zorana Milivojevića zašto su PERSONALIZOVANE KNJIGE u kojima je dete glavni junak dobre za razvoj deteta. 

Čitanje maštovitih priča je nezaobilazan deo svakog detinjstva.

Međutim dete do četvrte godine života nije u mogućnosti da se izmesti van sopstvenog iskustva, te neke poruke dete nije u stanju da usvoji iz priča.

Personalizovane knjige, sa druge strane, omogućavaju da dete kao glavni junak u priči doživljava sve što se u priči odigrava.

Pažljivo birane psihološke, moralne, edukativne i vaspitne poruke, koje se provlače kroz priče Radoznalog vrapca, imaju za cilj da dete kao glavni junak te poruke lakše usvaja. To je jedna od prednosti personalizovanih knjiga za decu.

Kroz maštovite priče, detetu se priča o događajima nepoznatog sveta, onog van sigurnog porodičnog kruga i roditeljske ljubavi. One imaju značajan uticaj na izgradnju osnovnih, početnih detetovih uverenja o  ljudima, ljubavi, pravdi… velikom svetu koji ga očekuje, usvajajući uz to i druga znanja . Dete kao glavni junak  svaku priču proživljava u sigurnom okruženju, tako što roditelji ili drugi odrasli detetu čita knjigu s ljubavlju. Bitno je ostaviti  prostor da se komentariše priča, pita o stvarima koje dete interesuju, da se sa detetom diskutuje i podstiče dečija radoznalost i razvijanje kritičkog mišljenja. 

Mnogi pedagozi, profesori i učitelji koriste isključivo personalizaciju sadržaja i zadataka kako bi se dete osetilo više uključuno u sam proces učenja, i kako bi lakše moglo da savlada nove sadržaje. Postoje i mnoge studije koje govore o tome da upravo personalizacija sadržaja ima pozitivan uticaj na razvoj deteta.

Rutina čitanja detetu, i diskutovanja o samom pročitanom sadržaju, po mnogim studijama i stručnjacima, jedan je od najboljih načina za podsticanje razvoja inteligencije kod deteta. Takođe, dete kroz čitanje proširuje svoj rečnik i shvatanje komleksnijih gramatičkih pravila. Ovaj efekat se postiže nezavisno od toga da li je dete sposobno da samo čita, ili samo prati roditelja koji mu čita, gledajući slike i povezujući u širi kontekst.

Preporučuje se da se sa čitanjem detetu počne što ranije, da se dete uključi u tu aktivnost kroz pokazivanje slika, objašnjavanje nepoznatog. Ukoliko roditelj ovoj aktivnosti pristupi kao zajedničkom kvalitetno provedenom vremenu sa svojim detetom, koje je zabavno i u formi igre, rezultati će sigurno biti pozitivni.

Čitajući svom detetu zanimljivu priču, sa pravim moralnim porukama i vrednostima, u kojoj je baš ono glavni lik potpomaže razvoju Vašeg deteta.